tag:blogger.com,1999:blog-8322144247102081749.post842779164234851793..comments2023-06-08T16:53:56.086+02:00Comments on Moments d'òpera: Faust, Tintín i l'òperaMoments d'Òperahttp://www.blogger.com/profile/07289253236242193142noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8322144247102081749.post-18265770935483002722011-09-28T19:47:24.395+02:002011-09-28T19:47:24.395+02:00El comentari va sobre "Els pescadors de Perle...El comentari va sobre "Els pescadors de Perles", sobre els quals veig que comentes a twitter. En primer lloc, em sembla que la versió "definitiva" no existeix; en tot cas, la veu caprina de Flórez potser sí que podrà fer justícia a l'ària (tot i que pel reduïdíssim volum que té la varietat dinàmica no podrà ser tant gran com en altres tenors), però els problemes vindran a la resta de l'òpera, que és netament lírica (és el que li passa quan canta "Rigoletto", "Puritani" o, sense anar més lluny, la segona ària de "La Fille du Régiment", i després feines a pujar al re bemoll!).<br /><br />La versió de Villazón és deficient perquè l'emissió de la veu és complemantent deficient: tot a la gola, gutural, gutural, i amb tres o quatre timbres de veu diferents. Simoneau és correcte, però també t'interessarà Alain Vanzo (però tots dos tendeixen a afalsetar l'agut). Per exemple, em semblen més reeixits Gedda, Caruso o Björling. Però qui dóna lliçons a tothom és Alfredo Kraus, amb un fiato i un legato perfectes, i un fraseig insuperable, etc. (fixa't també en els atacs al si natural i la seva posterior graduació dinàmica. Espectacular!).Nicola Ivanoffnoreply@blogger.com