dimecres, 27 d’octubre del 2010

MADAMA BUTTERFLY

Puccini va enamorar-se d’una obra de teatre que va veure en anglès (en una època en que encara no dominava aquesta llengua), en la que David Belasco explicava els fets relatius a la japonesa víctima de la seva confiança amb el món occidental, de manera molt estudiada per causar un bon efecte escènic, amb idees com la sortida del sol escenificat, mentre la japonesa, amb el seu fill i criada, esperen l’arribada de l’oficial del vaixell americà.

La història procedeix de la narració d’un missioner, John Luther Long, que explicava un fet ocorregut a Nagasaki, a partir de la conversió al cristianisme d’una noia que volia casar-se amb un oficial de la marina americana. Cal destacar que la noia de la història real no va morir, sinó que va patir ferides a causa de la seva inexperiència amb el harakiri, i va sobreviure; a més, el fill mestís, anys després, va tornar d’amèrica i va viure amb la seva mare molt de temps.

Amb aquesta òpera Puccini va aconseguir fama universal, ja que va representar-se milers de cops la primera meitat del segle XX; amb el temps la fama ha anat decreixent, però no ha deixat de ser mai un títol del gran repertori de tots els teatres operístics importants.

Aquest títol imprescindible serà el protagonista dels Moments d'Òpera radiofònics d'aquesta setmana que, com sempre, s'emetran aquest migdia. Els podreu seguir a través del 90.1FM, online o, un cop emès, al podcast del programa.

Recorda que pots seguir els moments d'òpera a facebook: www.facebook.com/momentsopera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada