dilluns, 15 de juny del 2009

XERRADA SOBRE L'ÒPERA

Haig de confessar que no va ser-me fàcil començar a escoltar òpera, sobretot per una qüestió de desconeixement, doncs a casa meva no hi havia tradició operística, però, malgrat això, ja de petit m'havia agradat la seva sonoritat, tot i no saber ben bé de què es tractava.

La primera òpera que vaig atrevir-me a escoltar sencera va ser Turandot (G. Puccini), però no la vaig entendre. L'argument, cantat en italià, i la música eren elements que no podia interpretar amb claredat, ja que no disposava de prou coneixements com per gaudir-ho. 

No va ser fins que vaig topar amb un bon amic, molt bon coneixedor del gènere i habitual col·laborador del programa, que vaig començar a disposar d'eines suficients com per a endinsar-me en aquest món fascinant. Un món del que, segur, ja no en sortiré mai més, doncs el plaer d'escoltar aquesta música és tant intens que ja forma part de mi.

Amb aquesta mateixa idea, la de donar les eines per a entendre el món de l'òpera, des de la Biblioteca Popular Santa Oliva hem organitzat una xerrada d'iniciació a l'òpera. Serà el proper dijous 18 de juny, a les set de la tarda, amb entrada gratuïta i aforament limitat.

En poc més d'una hora repassarem la història de l'òpera, podent escoltar els grans moments històrics del gènere (Barroc, Classicisme, Belcanto, Romanticisme, Verisme...), contextualitzant-los i, a més, esperant les aportacions dels assistents; ja siguin plantejant dubtes o ampliant allò que expliqui.

Una trobada agradable amb l'òpera com a argument, us hi apunteu?

- Data: dijous 18 de juny.
- Hora: 19h.
- Lloc: Biblioteca Popular Sta Oliva (C/ Salvador Casas, SN, d'Olesa de Montserrat).
- Entrada lliure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada