dimarts, 17 de novembre de 2009

TORNAMI A VAGHEGGIAR

No és cap secret la meva predilecció pel primer romanticisme italià, tant és així que és habitual que els resums dels MOMENTS D'ÒPERA es vegin protagonitzats per obres d'aquell període, de tota manera sempre intento abraçar tots els grans capítols de la història de l'òpera, de tal manera que, en el que portem de temporada, hem pogut escoltar gairebé de tot. I dic "gairebé", ja que, entre d'altres, el barroc i el verisme encara no hi han aparegut.

Doncs bé, demà mateix, com sempre al migdia, començarem a posar-hi remei. Ja que ens dedicarem a conèixer els moments més bells i l'argument de l'òpera barroca ALCINA de G.F. Händel; una obra d'argument impossible, basat en l'Orlando Furioso de Ludovico Ariosto (cant sisè i setè), com ja passa en d'altres obres anteriors del compositor (aquesta és la darrera en que ho fa), de l'any 1735.

En l'apartat de veus, destacaré la interpretació de Joan Sutherland (la bruixa Alcina) i Teresa Berganza (com a Ruggiero), encara que ens reservem alguna sorpresa que, segur, us encantarà!

Com sempre, el migdia de dimecres el dediquem als Moments d'Òpera. Al 90.1FM, online o descarregant-vos-ho, un cop emès, del podcast d'Olesa Ràdio.

Recorda que pots afegir-te al grup Moments d'Òpera del facebook (ja som 113!!).

8 comentaris:

  1. No n'hi ha per tant! Peren-t'ho com un peatge per arribar fins a la "Cavalleria" que la setmana vinent escoltarem...

    ResponElimina
  2. Tinc ganes d'escoltar i veure una òpera barroca, fins ara, no n'he vist cap. De moment, l'edició d'avui de Moments d'Opera per anar fent boca!.

    ResponElimina
  3. Glòria,

    espero, doncs, que t'agradi aquest resum. No és una òpera de l'inici del Barroc, però, és clar, podràs fer-te'n una bona idea.

    Ja em diràs el què!

    ResponElimina
  4. Albert,
    Ja he escoltat el teu programa, i com sempre m'ha agradat. Tens tota la raó, Alcina te un argument d'alló més enrevessat, ara bé la música, sensacional, i jo ja saps que soc dels teus, del romanticisme italià primerenc. Una abraçada

    ResponElimina
  5. Josep,

    me n'alegro molt que t'hagi agradat. Sí, costa molt explicar aquest tipus d'òperes, però la música paga la pena, més amb versions tant maques com la de Sutherand i Berganza (DECCA).

    Ja que, com a mi, et va el romanticisme italià, ja vas escoltar la "Linda di Chamounix" que vaig proposar-vos? A mi m'apassiona l'obra.

    Una abraçada i gràcies.

    Albert

    ResponElimina
  6. Albert,

    He escoltat el programa i m'ha agradat molt Alcina, tot i l'embolic de l'argument!. M'ha agradat força la veu de la Teresa Berganza. Jo, pel que s'escoltava més a casa, em vaig iniciar en l'òpera amb el verisme i era el que més m'agradava, però amb els anys, el meu gust s'ha anat ampliant cap a altres tipus d'òpera i cada dia m'agrada més el belcanto. D'òpera barroca, he anat escoltant fragments i se'm fa molt agradable. A veure quan en veig una de sencera. Podria ser el DVD del Giulio Cesare del Liceu, però el muntatge em tira enrera!.

    ResponElimina
  7. Glòria,

    estic molt content que t'hagi agradat! Ja que t'agrada el verisme, la setmana vinent: "Cavalleria Rusticana", òpera conegudíssima i, per tant, amb molt bones gravacions! Ja us ho avançaré...

    Ai els muntatges! A vegades fan molt de mal, però si la música és bona i la interpretació també, s'ha de fer l'esforç.

    Una abraçada!

    ResponElimina