Diumenge, a les cinc de la tarda, tindrem l'oportunitat de gaudir de la veu de la mezzosoprano JOYCE DIDONATO al recital que oferirà al Gran Teatre del Liceu, acompanyada al piano per David Zobel, en una gira que la portarà per diferents ciutats del món, amb un programa que ha titulat Tres segles de cançons italianes d'amor.
Didonato va néixer a Kansas, es va graduar per la Wichita State University i va participar als programes de formació de les òperes de San Francisco, Houston i Santa Fe. Entre els seus rols destaquen el de la reina Elizabeth (Maria Stuarda), Dorabella (Così fan tutte), Sesto (Giulio Cesare) i Fox (Cunning Little Vixen). Va debutar al Metropolitan de Nova York interpretant el rol de Cherubino (Le nozze di Figaro) i a la New York City Opera com a Sister Helen Prejean (Dead Man Walking), a Houston com a Meg (Little Women) i Katerina Maslova (Resurrection).
Recentment ha cantat l'Elvira (Don Giovanni), Béatrice (Béatrice et Bénédict), una selecció d’àries de Händel amb Les Talents Lyriques i l’estrena de la cantata de Peter Lieberson amb la New York Philharmonic. Ha debutat a l’Staatsoper de Viena, al Carneggie Hall i als festivals de Salzburg i Edimburg. Ha tornat al Covent Garden de Londres i al Metropolitan de Nova York amb Il barbiere di Siviglia.
Didonato va néixer a Kansas, es va graduar per la Wichita State University i va participar als programes de formació de les òperes de San Francisco, Houston i Santa Fe. Entre els seus rols destaquen el de la reina Elizabeth (Maria Stuarda), Dorabella (Così fan tutte), Sesto (Giulio Cesare) i Fox (Cunning Little Vixen). Va debutar al Metropolitan de Nova York interpretant el rol de Cherubino (Le nozze di Figaro) i a la New York City Opera com a Sister Helen Prejean (Dead Man Walking), a Houston com a Meg (Little Women) i Katerina Maslova (Resurrection).
Recentment ha cantat l'Elvira (Don Giovanni), Béatrice (Béatrice et Bénédict), una selecció d’àries de Händel amb Les Talents Lyriques i l’estrena de la cantata de Peter Lieberson amb la New York Philharmonic. Ha debutat a l’Staatsoper de Viena, al Carneggie Hall i als festivals de Salzburg i Edimburg. Ha tornat al Covent Garden de Londres i al Metropolitan de Nova York amb Il barbiere di Siviglia.
Va debutar al Liceu amb Nabucco (2005-06). I hi va tornar amb La Cenerentola (2007-08).
Per la seva banda, David Zobel va néixer a França, és màster d’acompanyant musical per la Juilliard School de Nova York després d’haver rebut una beca Fullbright i el premi Sony a l’excel•lència musical. Va participar al Festival Tanglewood en dues edicions (1995 i 1996) i va ser professor del Merola Opera Program de San Francisco. Ha col•laborat amb el Cleveland Institute of Music, el Festival Gilmore Young Artists i el Juilliard School Center. El baríton Stephen Salters el va convidar a formar part del programa del Ravinia Festival de Chicago.
Debutà a l’Alice Tully Hall de Nova York juntament amb Stephen Salters, amb qui també ha tocat al Washington Kennedy Center. Ha actuat al Concertgebouw d’Amsterdam juntament amb Brian Asawa i al festival Rossini de Pesaro juntament a Joyce DiDonato.
Com a assessor lingüístic i pianista ha treballat a l’Staatsoper de Viena, Théâtre du Châtelet de París, De Nederlandse Opera d’Amsterdam, Teatro Stanislavsky de Moscou, Opéra Français de Nova York, Opéra de Tours i Fetival de Saint Céré. Aquest és el seu debut al Gran Teatre del Liceu.
En quant al programa, podeu trobar-lo al web del GTL.
Aprofito per a dir-vos que el servei de premsa del teatre ha confirmat que després del recital, al voltant de les set de la tarda, Didonato signarà exemplars del DVD -editat darrerament- de La Cenerentola que vam poder veure el gener de 2008, i on va acompanyar-la el tenor Juan Diego Flórez. La trobada amb el públic serà a l'Espai Liceu, i també comptarà amb la presència del director d'escena Joan Font (Comediants).
Font: Departament de premsa del Liceu.
Per la seva banda, David Zobel va néixer a França, és màster d’acompanyant musical per la Juilliard School de Nova York després d’haver rebut una beca Fullbright i el premi Sony a l’excel•lència musical. Va participar al Festival Tanglewood en dues edicions (1995 i 1996) i va ser professor del Merola Opera Program de San Francisco. Ha col•laborat amb el Cleveland Institute of Music, el Festival Gilmore Young Artists i el Juilliard School Center. El baríton Stephen Salters el va convidar a formar part del programa del Ravinia Festival de Chicago.
Debutà a l’Alice Tully Hall de Nova York juntament amb Stephen Salters, amb qui també ha tocat al Washington Kennedy Center. Ha actuat al Concertgebouw d’Amsterdam juntament amb Brian Asawa i al festival Rossini de Pesaro juntament a Joyce DiDonato.
Com a assessor lingüístic i pianista ha treballat a l’Staatsoper de Viena, Théâtre du Châtelet de París, De Nederlandse Opera d’Amsterdam, Teatro Stanislavsky de Moscou, Opéra Français de Nova York, Opéra de Tours i Fetival de Saint Céré. Aquest és el seu debut al Gran Teatre del Liceu.
En quant al programa, podeu trobar-lo al web del GTL.
Aprofito per a dir-vos que el servei de premsa del teatre ha confirmat que després del recital, al voltant de les set de la tarda, Didonato signarà exemplars del DVD -editat darrerament- de La Cenerentola que vam poder veure el gener de 2008, i on va acompanyar-la el tenor Juan Diego Flórez. La trobada amb el públic serà a l'Espai Liceu, i també comptarà amb la presència del director d'escena Joan Font (Comediants).
Font: Departament de premsa del Liceu.
Albert,
ResponEliminaNomés queda desitjar que poguem gaudir plenament del recital (cosa que sembla assegurada)i a veure si hi ha sort i podem saludar la Joyce DiDonato.
Nosaltres la coneixem de l'estiu quan la vam veure a Londres en "Il Barbiere.." i podem dir que és una persona encantadora a banda d'una de les millors mezzos d'avui. Ens veiem al Liceu. Una abraçada
Josep,
ResponEliminadel recital en gaudirem, n'estic segur. Aquesta cantant és excel·lent i, com bé dius, molt agradable en el tracte. Farem el que podrem, a veure si la podem saludar. Tant de bo!
Una abraçada i fins diumenge!
Tenía moltes expectatives, però he llegit comentaris del seu recent concert a Madrid i...no sé ben bé. L'any passat la vaig escoltar al cicle Grandes Voces del Real, i va tenir un mal dia. ¿Pot ser (és una hipotesi) d'aquells cantants que son maravellosos a les óperes, pero que no acaben de lluirse als concerts? Tot cas, espero que sigui una hipòtesi ben equivocada!
ResponEliminaCrec Teresa, ara que ja l'hem vist i escoltat, que sí va començar una mica fluixa, però va anar "creixent" per acabar MOLT bé!
ResponElimina