dijous, 17 de juny del 2010

PIKOVAIA DAMA, L'ASSAIG

Els propers dies 19, 22, 25 i 28 de juny i 1 i 4 de juliol es representarà l’òpera La dama de piques, de Piotr I. Txaikovski al Gran Teatre del Liceu. Aquesta producció del GTL té com a director musical a Michael Boder i com a director d’escena a Gilbert Deflo.

Val a dir que ahir vaig tenir l'oportunitat d'assistir a l'assaig general i, francament, vaig gaudir molt d'una obra que m'era molt desconeguda. Donat el meu desconeixement no m'allargaré, tant sols us diré que el repartiment -amb el Hermann de Misha Didyk, que també cantarà el dia de l'estrena- ha estat magnífic (potser dels més equilibrats de la temporada) i l'orquestra ha sonat molt bé, potser la feina de Boder comença a notar-se...

Una altra cosa és la direcció escència, que ha assumit el polèmic Gilbert Deflo, autor del Trovatore Zen que vam patir el passat mes de desembre, el qual ens proposa una escenografia del tot convencional (ben poc recorda el despropòsit amb el que es va commemorar el desè aniversari de la reconstrucció del teatre), però que no ha aportat massa cosa a l'obra de Txaikoski. A més, no sé si només va passar a causa d'estar assajant, però els canvis de quadre i decorats van ser llarguíssims, arribant a encendre parcialment les llums de la sala, cosa que perjudica el normal seguiment de l'espectacle. Esperem que el dia de l'estrena tot sigui una mica més àgil.

De tota manera, i a grans trets, m'ho he passat d'allò més bé i, des del meu punt de vista, és totalment recomanable. No us ho perdeu!

2 comentaris:

  1. M´alegro Albert que t´hagi agradat aquesta obra. La vaig descobrir ja fa molt temps i val a dir que aqeusta va ser la meva primera òpera al Liceu, i malgrat la cancel.lació del Plácido Domingo, musicalment la vaig disfrutar molt perquè té unes músiques precioses i un argument que enganxa desdel primer moment.

    ResponElimina
  2. Brunilda,

    vaig passar-ho molt bé, i la música, és cert, t'enganxa, tot un descobriment! Més encara quan no tenia cap intenció d'anar a veure-la! jeje

    Una abraçada!

    ResponElimina