dijous, 18 de març del 2010

"EL PÚBLICO DEL LICEO ES COMO EL DE ANTAÑO"

Aquest seria un possible titular de l'entrevista que ahir el periodista Josep Cuní va fer al tenor Juan Diego Flórez a Els Matins de TV3. Donat que és poc habitual escoltar a programes d'informació general bones entrevistes operístiques, he cregut oportú posar-la al web.

Aquí va:


Per cert, fins a la data Flórez està aconseguint un fet històric: a totes les representacions de La Fille du Régiment (G. Donizetti) d'aquests dies al Liceu ha repetit cada nit l'ària dels nou dos (fent-ne, per tant, 18), cosa que mai abans havia passat amb cap altre cantant. Encara hi ha qui dubta que Flórez és el millor tenor líric-lleuger del moment (per no dir de la història)?

6 comentaris:

  1. Vaig veure l'entrevista... i quina mania a comparar-lo amb en Pavarotti!! M'agrada el títol que has posat al post, perquè la veritat és que em va agradar que ho digués, i a més penso que és cert. No sé què passa als altres teatres, però del que estic segura és que aquí estimem de veritat (i de vegades odiem també!) als cantants, i al Liceu es viuen, de tant en tant, veritables declaracions d'amor, com en el cas d'en Flórez, la Gruberova o en Villazón, per exemple. El problema dels "bisos" és que el dia que no ho faci el públic tindrà una gran decepció... espero que això no arribi a passar!

    ResponElimina
  2. Judit,

    sí que hi ha la mania de comprar-lo amb en Pavarotti, però és així perquè ell ho va dir abans de morir, que Flórez era el seu successor. Està clar que no ho és pel que fa al repertori i tipus de veu, però potser sí que aconsegueix despertar les mateixes passions que el de Mòdena. El temps dirà.

    En quant al Liceu, s'ha de reconèixer que som uns apassionats, gaudim, patim, lloem i critiquem a la mateixa mesura. Però sempre -o quasi sempre- el del liceu és un públic molt agraït.

    És cert que el dia que no faci algun dels "bisos", el públic potser marxa decebut, però hem d'entendre que Flórez és humà, encar que no ho sembli! jeje

    Una abraçada i gràcies per deixar el teu comentari.

    Albert

    ResponElimina
  3. Albert,
    Es veritat lo de la comparació amb el Pavarotti, però fixat que sempre ve de gent que no hi entén gaire. El que passa es que han escoltat "Ah mes amis" pel "Pav" i com que ara ho canta molt el Juandi, ja està: un es el successor de l'altra, quan (amb molt d'encert) el Flórez diu que ell a qui s'assembla més, per veu i repertori es al Kraus.

    De totes maneres, está bé que la gent conegui que a banda de "Pavarotti-Domingo-Carreras" hi ha altres figures a nivell mundial i que l'òpera també pot esdevenir popular.

    ResponElimina
  4. estimat albert, estoy totalmente de acuerdo en que hoy por hoy, JDF séa el mejor tenor ligero del mundo, péro yo nunca digo que, cualquier cantante séa hombre ó mujer seá el mejor, entre otras cosas por que, cada uno tiene sus preferencias, si me permites dos ejemplos, P. Domingo es bueno verdad, sin embargo a mí no me gusta su voz, jamás he dicho ni diré que es malo, por que nó lo es, simplemente digo que su voz nó me ha "calado" el otro ejemplo es Miguel fleta, a pesar de se cortísima carrera, és el tenor de los que yó he escuchado que más me gusta, jamás he dicho ni diré que es el mejor del mundo, pués cómo he dicho anteriormente cada aficionado tiene sus preferencias......... y albert te pido un favor personal, nó me tomes mania por que, parece que siempre te esté regañando......simplemente expongo mi opinión personal aunque esté totalmente equivocado...gracias albert....saludos paco

    ResponElimina
  5. Gràcies per l’entrevista que no coneixia.

    M’ha agradat molt això que diu que el públic del Liceu estima als cantants. Sí, personalment em sento molt identificada amb aquesta definició. Estimem i som passionals com pocs! I com hauria de ser si no? S’ho mereixen i el noten, els hi arriba la nostra estimació.

    Fantàstic!

    ResponElimina
  6. Josep,

    totalment d'acord. Jo entenc que pot ser successor de Pavarotti, pel que fa a la divulgació i comunicació amb el públic (des de l'escenari), doncs Flórez enamora quan canta, i això fa que molta gent s'enganxi a l'òpera gràcies a ell, com va passar amb en Pavarotti (a mi va passar-me, per exemple).

    ---

    Paco,

    no m'ho prenc pas malament, només faltaria! Aquí cadascú pot dir allò que cregui oportú! Però vaja, segueixo pensant que en el seu repertori, Flórez és el millor del moment, i no només des d'un punt de vista personal, sinó tècnic. Però vaja, com bé dius, cadascú opina, i cadascú té el seu "top ten" de cantants.

    ---

    Tosca,

    Estimem i ens emprenyem. Per això som apassionats! jeje Gràcies a tu per passar pel blog.

    Albert

    ResponElimina